wtorek, 3 stycznia 2017

FILM O PSZCZOŁACH



  Polecam Wam gorąco film animowany pt. *jak w opisie*. "Film o pszczołach" obejrzałem pierwszy raz całkiem niedawno, jak leciał w telewizji. Polubiłem go od pierwszych 5 min. Zachęcam do obejrzenia bo jakby się tak zastanowić... to bardzo edukacyjna produkcja.
Oglądając go doszukałem się bardzo wielu wątków, które zachęcają do tego by chronić pszczoły i przede wszystkim je doceniać. Nie spodziewałem się, że taka bajka może zawierać w sobie tyle szczegółów, które są autentycznym odzwierciedleniem sytuacji z życia wziętych- konfrontacji tych owadów ze światem ludzi. Każdy ten szczegół, choćby bezmyślne (z naszej strony) uderzanie pszczół o szybę zostały przedstawione i wyjaśnione w tym filmie. W śmieszny sposób są też zaprezentowane sytuacje owadów/truposzy na szybach samochodów, a także przykra sprawa użądlenia i potencjalnej śmierci pszczoły. Uwadze nie umknęły też nielegalne hodowle i produkcja miodu na skalę przemysłową.
Najbardziej dotkliwym elementem ukazanym w tym filmie była konsekwencja jaka wynikła z przerwania pracy pszczół- z przerwaniem zbierania pyłku kwiatowego, zapylania. To daj naprawdę dużo do myślenia i zachęca do tego by walczyć o życie tych stworzeń.

Oto zwiastun filmu:


Doceniajmy pszczoły, dajmy im robić swoje, by cieszyły nas i siebie swoją pracą. By mogły dawać z siebie wszystko, tak jak jeden z bohaterów filmu powiedział: "aż chce mi się bzykać". :) 
Pozwólmy im na to!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz